Att marknadsföra en bok

Idag hade jag telefonmöte med dem som arbetar med marknadsföringVerbum Förlag. Nu ska ju min nya bok, ”Du möter min blick i vimlet”, ut och hitta så många läsare som möjligt! Det blev ett härligt, kreativt möte där idéerna bubblade. Vi pratade om releasefest, om sociala medier, om papperstidningar, om föreläsningar… Nu har vi en marknadsföringsplan för boken. Redan nu finns den ute på t ex Bokus och AdLibris.

Jag tycker mycket om baksidestexten:

I boken Du möter min blick i vimlet berättar Karin Härjegård i novellform om livserfarenheter hämtade ur Gamla och Nya testamentet. Möt kvinnan som delar med sig av det sista hon har. Möt Elia som flyr från Gud bara för att möta Gud, vännerna som gör allt för sin vän och kvinnan som inte ger upp. Bibeln berättar om människor, i berättelserna möter vi upplevelser och de utmaningar som livet ger och ger oss tankar och möjligheter till samtal i dag.

Det är en spännande tid som väntar framöver.

Bilden är ett tidningsurklipp ur Östersunds Posten. De gjorde ett jättefint reportage när ”Du ritar i sanden” släpptes. Får se om de skriver något också den här gången.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *